Khamis, 19 Februari 2009

Serangkai-kata dari penulis


Salam sejahtera kepada pengunjung blog ini. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih dan syabas kerana memilih blog saya sebagai rujukan. Dalam pada itu saya ingin menghadiahkan sedikit resepi khas saya kepada pengunjung blog saya. Sila clik disini untuk mendapatkan hadiah dari  saya.
     Setelah lama saya menjelajah, disamping bekerja sebagai seorang chef saya telah melakukan sedikit kajian tentang rahsia di sebalik masakan yang saya hidangkan. Kadangkala saya juga terfikir tentang perbezaan antara masakan dari lain daerah dengan menu yang sama. Pasti anda juga terfikir tentang perbezaan nasi ayam di Kota Kinabalu dengan Sandakan ada perbezaannya. Prawn Friters di Keningau dengan Prawn Friters di Nabawan berbeza rasa dan tekstur... Mengapa??!!
    Dengan melakukan sedikit research anda juga pasti dapat mencari jawapannya. Tetapi anda harus ingat bahawa setiap perubahan menu asli tersebut akan membawa kepada perbezaan rasa dan menu tersebut harus digubah namanya. Ini akan mendapatkan lagi satu nama menu baru contohnya Prawn Friters kepada Nabawan style Prawn Friters. Adakah anda setuju? Inilah dikatakan kesenian masakan. Walau bagaimana pun kita haruslah menghormati kesenian yang dicipta oleh seseorang itu.
    Dalam blog ini anda akan mengikuti perkembangan terbaru resepi saya dan juga dapat mempelajari sedikit sebanyak cara menyediakan sajian-sajian enak dari saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan